Belle De Jour (1967)
Frumoasa de zi
FPS
25.000 FPS
Număr CD-uri / Episoade
1
Descărcări
888
Adăugat: 16-Apr-2009, 16:40
Actualizat: 16-Apr-2009, 16:40
Traducere dupa SubRip
Mai multe informații
Beautiful young housewife Séverine Serizy cannot reconcile her masochistic fantasies with her everyday life alongside dutiful husband Pierre. When her lovestruck friend Henri mentions a secretive high-class brothel run by Madame Anais, Séverine begins to work there during the day under the name Belle de Jour. But when one of her clients grows possessive, she must try to go back to her normal life.
Séverine Serizy are o căsnicie fericită, soțul ei, un tânăr chirurg, este frumos, inteligent și cîștigă bine. Numai că, parte a unei societăți frigide, Séverine tinde și ea să devină la fel. De aici și setea sa de aventură, de viață, de sexualitate. La începutul filmului, dorințele par a i se îndeplini, când este răpită, legată de un copac și violată. Dar se dovedește că nu era altceva decât un vis. Însă acest vis o ajută să înțeleagă ce dorește, astfel că își face curaj și își crează o viață dublă, în timpul zilei fiind o casnică așezată, cuminte, care dă dovadă de frigiditate atunci când este cu soțul ei, în timp ce după-amiezile și le petrece la o casă de toleranță, unde își oferă serviciile și unde se dăruiește cu totul oricărui necunoscut, intrând în jocuri și fantezii sexuale care de care mai colorate. Pentru a-și păstra secretul și respectabilitatea, Séverine lucrează în obsesiv-maniacala sa „slujbă” numai ziua, între două și cinci, ceea ce face ca cei care o cunosc numai în ipostaza de prostituată să o numească „Belle de jour”. Mai trebuie spus că, deși mare parte din film are loc într-o casă de toleranță (mai bine zis, un apartament) și în ciuda subiectului filmului, scenele de nuditate sunt aproape inexistente. Nevoia pe care Séverine o resimte la nivel psihic, de degradare, de umilire, se trage de la trauma suferită în copilărie, pe cînd avea opt ani, cînd a avut de-a face cu un pedofil. Dar povestea lui Buñuel ne spune mai mult de atât, această persoană adoptată de Séverine fiind reprezentativă pentru o societate a măștilor, în care fiecare se preface a fi altceva și caută să găsească acea supapă care să îi ofere eliberarea interioară. De aici și ruperea treptată a relației fragile dintre realitate și iluzie, când, în scenele ultime, celui ce „citește” acest film i se oferă posibilitatea unui sfîrșit dublu. Film distins cu Leul de Aur la Festivalul Filmului de la Veneția 1967.
Comentarii