Subtitrare Vargtimmen (Hour of the Wolf)

Dramă, Horror

7.446 / 10

(404 voturi)

Durată

90 min

Regie

Ingmar Bergman

Distribuție

Max von Sydow, Liv Ullmann, Gertrud Fridh

Informatii IMDB

Informatii TMDB

Informatii Cinemagia

Listă

Vargtimmen (Hour of the Wolf) (1968) Subtitrare Vargtimmen (Hour of the Wolf) - ro

Ora lupului

Traducător

Dappon

Uploader

Dappon

FPS

23.976 FPS

Număr CD-uri / Episoade

1

Descărcări

462

Adăugat: 23-Sep-2014, 10:40

Actualizat: 16-Iul-2024, 17:06

Integrala operei cinematografice a lui Ingmar Bergman într-o traducere unitară
Corecturi şi aducerea la standarde a subtitrării astăzi, 15.07.2024.
I. Arhiva Dappon
A. Pentru versiunile Criterion (restaurate) cu durata de 01:28:14
01. Hour.Of.The.Wolf.1968.720p.BluRay.x264-[YTS.AM] cu fişierul de 764.519.080 bytes, FPS 23.976
02. Hour.Of.The.Wolf.1968.1080p.BluRay.x264-[YTS.AM] cu fişierul de 1.492.047.841 bytes, FPS 23.976
03. Vargtimmen.1968.CC.1080p.BluRay.x265.hevc.10bit.AAC.1.0-HeVK cu fişierul de 6.116.452.211 bytes, FPS 23.976
04. Hour of the Wolf (1968) Criterion (1080p BluRay x265 10bit Tigole) cu fişierul de 4.028.000.743 bytes, FPS 23.976
05. Hour Of The Wolf (1968) cu fişierul de 547.889.321 bytes, FPS 23.980
06. Hour Of The Wolf cu fişierul de 3.419.069.015 bytes, FPS 23.981

07. Hour.of.the.Wolf.1968.1080p.BluRay.x264-DEPTH[rarbg] cu fişierul de 9.379.231.947 bytes, FPS 23.976
08. Hour.of.the.Wolf.1968.720p.BluRay.x264-DEPTH[rarbg] cu fişierul de 4.684.602.911 bytes, FPS 23.976
09. Hour.of.the.Wolf.1968.SWEDISH.1080p.BluRay.H264.AAC-VXT cu fişierul de 1.805.627.196 bytes, FPS 23.976
10. Hour.of.the.Wolf.1968.SWEDISH.720p.BluRay.H264.AAC-VXT cu fişierul de 1.144.331.639 bytes, FPS 23.976

B. Alte versiuni
01. Hour of the Wolf (Vargtimmen) (1968) (DVDrip x264) cu durata de 01:23:53, fişier 1.492.419.488 bytes, FPS 25.000
02. The Hour Of The Wolf (Vargtimmen)(1967) DVDRip Eng Subs (SiRiUs sHaRe) cu durata de 01:23:39, fişier 716.134.400, FPS 25.000
03. Hour.of.the.Wolf.1968.DVDRip.XviD.EngSubs.DualMP3-KamuiX cu durata de 1.27.30, fişier 734.441.472, FPS 23.976
II. Arhiva altora (Eu, Dappon, nu garantez că titrările urcate de alţi uploaderi sunt actualizate şi bine sincronizate şi că textul n-a fost modificat)

Mai multe informații

While vacationing on a remote German island with his pregnant wife, an artist has an emotional breakdown while confronting his repressed desires.

Pictorul Johan Borg îşi petrece vara izolat pe o insulă, alături de Alma, soţia sa însărcinată. Cei doi au, pe rând, o serie de viziuni terifiante, printre care o femeie fără chip, care o sfătuieşte pe Alma să citească jurnalul lui Johan. Astfel, Alma afla că soţul i-a fost infidel, iar consecinţele acestei dezvăluiri sunt dintre cele mai dramatice. Proiectul iniţial, datând din 1964, al acestui film se intitula “Canibalii” şi prevedea o operă monumentală, realizată cu un buget considerabil. Dar, din cauza unui acces serios de pneumonie şi datorită deciziei regizorului-scenarist, la ieşirea din spital, de a face filmul “Persona” (1966), cu un buget mic, Ingmar Bergman a refăcut scenariul “Orei lupului” ca pe un pandant la “Persona”, dar de o amploare mult mai mică decât cea plănuită iniţial. În “Ora lupului” suferinţa spirituală a artistului nu este prezentată ca o enigmă văzută din exterior, ca în “Persona”, ci transmisă direct de gândurile artistului însuşi, căci filmul pune în scena pagini ale jurnalului său. Inspirat fără îndoială de scrierile bizare ale lui E.T.A. Hoffmann — până la numele personajelor filmul acesta este un horror autentic despre un artist sensibil (chiar dacă nu tocmai simpatic), distrus spiritual de către critici şi public. Inversând metafora vampirului din “Persona”, unde asistenta medicală Alma (Bibi Andersson) o visează pe actriţa Elisabet Vogler (Liv Ullmann) sugându-i sângele, pictorul Johan Borg (Max von Sydow) îşi vede binefăcătorii feudali şi burghezi din castelul baronului von Merken (Erland Josephson) ca pe nişte morţi vii, creaturi vampirice ale nopţii care au nevoie de un artist asupra căruia să se năpustească. Dintr-o curiozitate sadică, ei îl invită pe pictor la o petrecere, numai pentru al trata ca pe un măscărici de curte. Pretenţiile sale de a dispune de libertate de creaţie sunt ridiculizate explicit atunci când gazdele montează cu veneraţie o versiune de teatru de păpuşi a “Flautului magic” de Mozart (mai târziu pusă în scenă şi filmată de Bergman) şi apoi o laudă ca pe o marfă, sugerând că valoarea ei vine în esenţă din faptul că a fost o operă creată la comandă. Umilirea definitivă are loc în scena în care Johan se trezeşte machiat ca o femeie-clovn şi luat în batjocură de amanta sa, Veronica Vogler (Ingrid Thulin), în timp ce nobilii privesc, râzând pe întuneric, ce se petrece. Totuşi, Bergman ne sugerează că Johan nu e un narator de încredere. Gazdele sale posedă calităţi supranaturale şi o înţelegere neobişnuită a psihicului său, care ne sunt prezentate până la urmă ca nişte proiecţii exterioare ale impulsurilor distructive din străfundurile personalităţii artistului. Astfel, filmul poate fi înţeles ca o nouă variaţie pe motivul, recurent la Bergman, al relaţiei de exploatare dintre artist şi publicul său.

Comentarii (1)