Akahige (Red Beard) (1965)
Barbă Roşie
Traducător
dannarianna
Uploader
Necunoscut
FPS
N/A
Număr CD-uri / Episoade
1
Descărcări
4,973
Adăugat: 5-Mar-2007, 08:15
Actualizat: 24-Mar-2007, 17:28
N/A
Mai multe informații
Aspiring to an easy job as personal physician to a wealthy family, Noboru Yasumoto is disappointed when his first post after medical school takes him to a small country clinic under the gruff doctor Red Beard. Yasumoto rebels in numerous ways, but Red Beard proves a wise and patient teacher. He gradually introduces his student to the unglamorous side of the profession, ultimately assigning him to care for a prostitute rescued from a local brothel.
Acţiunea are loc în Koishikawa, un orăşel din Japonia secolului 19. Tânărul doctor Noboru Yasumoto râvneşte la statutul de doctor personal al Shogunului, poziţie deja ocupată de o persoană înrudită cu familia lui. Dorind să calce pe urmele tatălui său, un psihiatru cunoscut şi apreciat de toţi, Yasumoto crede că urmând calea dreaptă şi sigură a şcolii militare de medicină va reuşi să-şi atingă ţelul. Acolo intră sub îndrumarea Dr. Kyojo Niide, poreclit Akahige (Barbă Roşie), maestrul dur cu reguli de fier. Yasumoto îi nesocoteşte ordinele, refuzând să poarte uniformă, revoltandu-se împotriva mâncării şi a tratamentului spartan din institut. Intrând într-o grădină în care accesul era interzis, Yasumoto face cunoştinţă cu un pacient misterios, pe care numai doctorul Niide putea să-l trateze. În final Yasumoto cade bolnav la pat, fiind îngrijit de o fată în vârstă de numai 12 ani, salvată dintr-un bordel. Mişcat de grija şi de atenţia pe care i-o acorda tânăra şi luând aminte de sfaturile doctorului Niide, Yasumoto ajunge să înţeleagă ce înseamnă să fii medic cu adevărat. "Akahige" este o dramă despre relaţia dintre un medic şi asistentul său, având la bază scurta povestire a lui Shuguro Yamamoto şi fiind inspirat din romanele lui Dostoievski. Filmul tratează problema nedreptăţii şi inegalităţii sociale, disecând două din subiectele preferate ale lui Kurosawa: umanismul şi existenţialismul.
Comentarii